Thursday 15 December 2016

Surirumah Income 4 Angka

Assalammualaikum..

Ada tak kat sini memang bercita-cita nak jadi surirumah? Mesti ramai yang jawab tak. Kenapa? Sebab tak best, terperap kat rumah, tak ada income sendiri, betul? Semua pon kalau boleh nak bekerjaya, kerja hebat-hebat, gaji besar. Tapi sampai satu masa, mesti ramai yang rasa sampai bila aku nak kerja macam ni? Keluar pagi, balik kadang-kadang matahari dah terbenam. Sampai rumah dah penat, nak layan anak-anak lagi. Kadang-kadang ada yang keluar pagi anak tak bangun lagi, sampai rumah anak dah tidur. Terus terang Mufid memang kagum dengan you all yang mampu bertahan macam ni. Kuat betul semangat you all demi mencari rezeki untuk keluarga. 

 Dulu selalu cakap kat diri sendiri, aku nak kahwin cepat, biar dapat anak cepat. Bila aku dah pencen nanti, anak dah besar-besar. Tapi, perancangan Allah itu lagi hebat rupanya. Mufid kahwin pada usia 27 tahun. Agak lewat pada Mufid. Lepas kahwin memang plan nak ada anak terus, tapi rezeki anak datang lambat. Rupanya Allah maha mengetahui masa terbaik nak bagi rezeki anak kat Mufid. Alhamdulillah, ada rezeki zuriat. 

Mufid pernah bekerja, tapi sekarang dah jadi surirumah sepenuh masa. Memang rasa berbeza, tapi ada nikmat yang tak ternilai bila jadi surirumah ni. Lebih-lebih lagi sekarang ni tengah tunggu baby lahir. Tak sabar nak dapat baby, dan pada masa yang sama sangat bersyukur, Allah dah aturkan Mufid InsyaAllah akan jaga sendiri baby Mufid (tak perlu hantar pengasuh dan taska). Tapi pada masa yang sama, family risau sampai bila Mufid nak jadi surirumah. Yelah, dah habis duit belajar tinggi-tinggi, tapi tak bekerja. Ekonomi semakin mencabar pula sekarang. Cukup ke husband sorang yang bekerja? Nanti anak dah lahir lagi besar tanggungan. 

Ye, memang sebelum ni Mufid pon fikir benda yang sama. Betul ke aku ni nak jadi surirumah sepenuh masa. Tak nak cari kerja lain ke lepas bersalin nanti. Well, kita hanya boleh merancang, Allah yang tentukan segalanya. Pada Mufid, rezeki setiap orang  Allah dah tentukan. Kita cuma perlu berusaha dan berdoa diberikan yang terbaik. Sebelum ni bekerja pjj dengan husband, sekarang jadi surirumah dapat kebebasan masa dengan husband. Rasa banyak sikit dapat buat pahala bila duduk sekali dengan husband ni. Semua ni jadikan Mufid sangat-sangat bersyukur. 



Macam sekarang, walaupon Mufid tak bekerja, tapi Alhamdulillah Allah bukakan jalan rezeki Mufid. Tak pernah terfikir nak berniaga, tapi akhirnya berniaga. Tak pernah terfikir jadi surirumah sepenuh masa boleh ada income sendiri, tapi Alhamdulillah Allah beri Mufid rasa income 4angka. Ye, 4angka. Doakan Mufid dapat capai yang terbaik dalam bisnes ni. Betullah, rezeki banyak datang dari perniagaan. Tapi, nak berniaga kena ada ilmu. Sebab tu Mufid bersyukur jadi family PBAngels. Semua hal bisnes diajar, semua dibimbing oleh Mentor-mentor yang dah berjaya. Modal nak bermula pon tak besar. Yang penting komitmen nak berjaya, dan sanggup ikut jejak langkah mentor.



InsyaAllah lepas bersalin, satu lagi nikmat yang Allah akan bagi dapat besarkan dan tengok anak membesar depan mata. Terima kasih Allah. Kau maha mengetahui yang terbaik untuk hamba mu. Semoga Mufid dapat kebebasan masa dan kebebasan duit melalui bisnes ini. Doakan yang baik-baik untuk Mufid. 

Pada surirumah yang teringin nak ada income sendiri, boleh contact Mufid. Kita sama-sama bantu naikkan ekonomi keluarga kita. InsyaAllah, banyak tangan yang akan membantu kita dalam bisnes ni. 


www.mufidhusin.blogspot.com
E-mail : mufidadzam@gmail.com
Whatsapp : +6017-6161587
Facebook : Mufidah Md Husin
Instagram : Mufidah Husin

No comments:

Post a Comment